Blogi

Myyntiviestinnän trendit vuodelle 2024

06.02.2024 Maarit Liikala

Viestintätoimisto Postauksen ennustukset vuoden 2024 trendeistä myyntiviestintään! Miten yritykset kommunikoivat asiakkaidensa kanssa ja tehostavat myyntiään vuonna 2024? Poimi vinkkimme, kuinka pysyä aallonharjalla ja hyödyntää myyntiviestinnän trendejä.

Myynti on kuvaamataitoa: Kuinka visuaalisuus voi rikastuttaa myyntiprosessia

11.10.2023 Maarit Liikala

Kuvaamataide on aina ollut voimakas väline ihmisten tunteiden, ajatusten ja maailmankuvan ilmaisemiseen. Se voi myös opettaa meille paljon viestinnästä, vuorovaikutuksesta ja vaikuttamisesta.

Myynti on käsityötä: Kuinka luovuus ja yksilöllisyys luovat myyntisaumoja

09.10.2023 Maarit Liikala

Huolellisuudella, yksilöllisyydellä ja intohimolla rakennetaan syvempiä yhteyksiä asiakkaiden kanssa ja menestyksekäs myyntiprosessi. Lue lisää siitä, kuinka myynnille luodaan menestyssaumat käsityön inspiroimana.

Myynti on liikuntaa: Kuinka tavoitteet ja jatkuva liike ohjaavat myyntiprosessia

06.10.2023 Maarit Liikala

Liikunta ja myynti vaativat kumpikin sitoutumista, tavoitteellisuutta ja jatkuvaa harjoittelua. Lue blogistamme, miten urheilun opeilla voidaan saavuttaa huipputuloksia myös myynnissä!

Myynti on maantietoa: Kartta kohti parempaa myyntiä

05.10.2023 Maarit Liikala

Tutkimalla maantiedettä saamme tietoa esimerkiksi luonnonvaroista, väestöstä, kulttuurisista erityispiirteistä ja ilmaston vaikutuksista. Nämä tekijät ovat jo nyt tärkeitä myynnissä. Maantiedon merkitys tulee korostumaan entisestään jatkossa, kun kaupungistumisen ja ilmastonmuutoksen megatrendit voimistuvat.

Myynti on uskontoa: Kuinka rakentaa myyntikulttuuria uskonnon opeilla

04.10.2023 Maarit Liikala

Uskonto on ollut osa ihmiskunnan historiaa tuhansia vuosia, ja se on vaikuttanut yhteiskuntiin, kulttuureihin ja yksilöihin monin eri tavoin. Uskonto tarjoaa moraalisia opetuksia, yhteisöllisyyttä ja elämän tarkoituksen etsimistä. Mutta miten uskonto liittyy myyntiin? 

Myynti on musiikkia: Kuinka rytmi ja harmonia ohjaavat myyntiprosessia

03.10.2023 Maarit Liikala

Musiikki on universaali kieli, joka herättää tunteita ja muistoja, luo tunnelmaa ja yhdistää ihmisiä. Myynnissä musiikin elementit, kuten rytmi ja harmonia, voivat auttaa luomaan yhteyksiä asiakkaiden kanssa ja ohjata myyntiprosessia.

Myynti on äidinkieltä: Kuinka sanat muovaavat ostopäätöksiä

02.10.2023 Maarit Liikala

Myynnissä korostuu kielen taitava käyttö. Äidinkieli on väline, jonka avulla kommunikoimme toistemme kanssa sekä rakennamme ja jaamme merkityksiä. Sanat eivät ole vain kirjaimia paperilla; ne ovat voimakkaita välineitä, jotka voivat herättää tunteita, muodostaa yhteyksiä ja vaikuttaa päätöksiin.

Myynti on psykologiaa: Ymmärrä asiakkaan käyttäytymistä ja kasvata tuloksiasi

29.09.2023 Maarit Liikala

Psykologia auttaa ymmärtämään ihmisten tarpeita, motivaatioita ja käyttäytymistä. Ymmärtämällä, mitä asiakkaasi ajattelevat ja tuntevat,voit oppia tuntemaan asiakkaasi syvemmin ja parantaa samalla myyntiprosessiasi.

Myynti on kemiaa: Kuinka luoda oikea yhdistelmä menestykseen

27.09.2023 Maarit Liikala

Millaista on myyntikemia? Ja mitä kemian opit tarjoavat myyntiprosessin kehittämiselle. Luvassa on reaktioita, seoksia, yhdisteitä ja reseptejä, joilla myynti saadaan nousuun!

Myynti on fysiikkaa: Kuinka voimat ja liike vaikuttavat myyntiprosessiin

25.09.2023 Maarit Liikala

 Fysiikan lait voivat tarjota meille arvokkaita oivalluksia myös myyntiin. Ne muistuttavat meitä siitä, että aktiivinen toiminta, oikea lähestymistapa, ymmärrys siitä, kuinka energia voidaan muuttaa ja asiakasta liikuttaa kohti ostopäätöstä ovat avain menestykseen.

Myynti on matematiikkaa: Kuinka numerot ohjaavat menestykseen

25.09.2023 Maarit Liikala

Myynnin menestyksen takana on usein tarkkaan harkittu strategia ja analyysi, jotka perustuvat konkreettisiin numeroihin. Tutustu myyntimatematiikan lyhyeen oppimäärään blogistamme!

Myynti on filosofiaa: Syvällinen sukellus myynnin filosofisiin ulottuvuuksiin

25.09.2023 Maarit Liikala

Filosofia, joka on ollut ihmiskunnan ajattelun perusta tuhansia vuosia, voi tarjota meille uudenlaisia näkökulmia myyntiin ja sen kehittämiseen. Filosofia pyrkii ymmärtämään perustavanlaatuisia kysymyksiä olemassaolosta, tiedosta, arvoista ja etiikasta. 

Myynti on biologiaa: Kuinka ihmisen luontaiset taipumukset vaikuttavat ostopäätöksiin

21.09.2023 Maarit Liikala

Blogisarjamme toisessa osassa käymme läpi, kuinka biologia monella eri tavalla vaikuttaa asiakkaan ostopäätöksen syntymiseen. Kuinka ihmisen biologia, evoluutio ja ympäristö tulisi huomioida myynnissä?

Myynti on historiaa: Opi menneisyydestä ja rakenna tulevaisuutta

20.09.2023 Maarit Liikala

Aloitamme uuden blogisarjan, jossa tutkimme mitä opetettavaa eri kouluaineilla on myynnille. Aloitamme sarjan tarkastelemalla, mitä historian oppeja voimme hyödyntää modernissa myynnissä ja kuinka yritykset voivat kehittää myyntiprosessejaan näiden oppien avulla.

Kymmenen syytä, miksi juuri taloudellisesti vaikeina aikoina kannattaa panostaa markkinointiin

05.09.2023 Maarit Liikala

Kun talous sukeltaa, monen ensimmäinen reaktio on leikata kuluja. Vaikka tämä voi tuntua järkevältä ratkaisulta, on yksi alue, johon leikkaukset voivat olla itse asiassa haitallisia: markkinointi. Lue kymmenen syytä, miksi markkinointi kannattaa juuri nyt!

Suomalaista asiakasta ei amerikkalainen markkinointi houkuttele

05.09.2023 Maarit Liikala

Amerikkalainen markkinointi on värikästä, äänekästä ja täynnä ylitsevuotavaa ylistystä. Mitä tapahtuu, kun tämä amerikkalainen markkinointikoneisto kohtaa suomalaisen, joka on tottunut erilaiseen viestintätyyliin ja arvomaailmaan? Miten kulttuurierot tulisi ottaa huomioon markkinoinnissa? 

Mitä on myyntiviestintä?

23.08.2023 Maarit Liikala

Me Viestintätoimisto Postauksessa käytämme tuottamistamme palveluista nimitystä myyntiviestintä. Lue lisää siitä, mitä se on ja mitä se voi tarjota yrityksesi myynnin ja asiakaspalvelun parantamiseksi!

Kymmenen syytä panostaa sisältöön yrityksen verkkosivuilla

21.08.2023 Maarit Liikala

Verkkosivut ovat yrityksen käyntikortti ja usein ensimmäinen kosketuspiste potentiaalisen asiakkaan ja yrityksen välillä. Tiedätkö, miksi laadukas sisältö yrityksen verkkosivuilla on niin tärkeää? Listasimme kymmenen tärkeää syytä, miksi hyvään sisältöön kannattaa panostaa!

Viestinnän uusi aikakausi on alkanut – sisältö syntyy jatkossa tehokkaasti tekoälyä hyödyntäen

23.07.2023 Maarit Liikala

Viestinnän uudella aikakaudella hyödynnetään tekoälyä.  Blogissamme kerromme kuinka Postauksessa käytetään tekoälyä ja mitä hyötyä siitä on asiakkaillemme.


Kaikki aiheet

 

takaisin alkuun