Palvelut

Myyntiviestinnän palvelupaketit


Myyntiviestintä ja sen sisältö räätälöidään aina asiakaskohtaisesti, ja toteuttamistavat riippuvat myyntiprosessistasi, asiakassegmentistä ja myyntikanavasta. Myyntiviestinnän ajoitus suunnitellaan tukemaan sekä myyntiä että asiakasta. 

Asiakaslähtöinen myyntiviestintä voi koostua esimerkiksi seuraavista osista:
• asiakastarinat
• asiantuntijahaastattelut
• blogipostaukset
• uutiset
• artikkelit
• asiakaskokemukset
• kyselyt (esimerkiksi asiakastyytyväisyyden, asiakastarpeiden ja ostopäätöksen kriteerien selvittämiseksi)
• uutiskirjepalvelu
• kampanjasivut, usein kysyttyjä kysymyksiä -palsta tai muut yksittäiset verkkosivujen päivitykset
• verkkosivujen sisältöjen päivitys tai kokonaan uudet verkkosivut.

Myyntiviestintää voidaan toteuttaa ”kaikki kuntoon kerralla” -taktiikalla, tai voimme tehdä jatkuvan sisällöntuotannon sopimuksen, jolloin tuotamme sisältöä suunnitelmallisesti halutulla aikataululla.
Myyntiviestinnän sisällöillä luot ammattitaitoisen kuvan yrityksesi osaamisesta ja lisäät tietoisuutta yrityksesi toiminnasta. Asiakkaasi saa tietoa ja vastauksia kysymyksiinsä sekä löytää sisältöä, joka kiinnostaa häntä. Parannat samalla myös hakukonenäkyvyyttäsi, sillä sisältö on suunniteltu siten, että se sisältää toimialasi avainsanoja. Lisäksi hakukoneiden algoritmit pitävät siitä, että verkkosivuille lisätään säännöllisesti uutta sisältöä.

Seuraavassa joitain esimerkkejä palvelupaketeistamme, joista voidaan räätälöidä yksilöllinen kokonaisuus tukemaan juuri sinun yrityksesi tarpeita.

Myyntidokumentit kuntoon -paketti

Räätälöidyt myyntidokumentit tukevat myyntiprosessiasi ja tuovat esille yrityksesi brändin. Luodaan selkeä, yhtenäinen ja erottuva kokonaisuus tärkeistä myynnin asiakirjoista kuten tarjouksesta, tilausvahvistuksesta ja sopimuksesta.

Hyvillä myyntiasiakirjoilla viestit asiakkaallesi selkeästi tarjoamastasi tuotteesta tai palvelusta. Tämä auttaa varmistamaan, että asiakas ymmärtää tarjouksen sisällön ja ehdot. Hyvä tarjousasiakirja lisää myyntiä, sillä se auttaa vakuuttamaan asiakkaan siitä, että tuote tai palvelu vastaa hänen tarpeitaan. Hyvillä myyntidokumenteilla asiakkaalle tarjotaan kaikki ostopäätöksessä tarvittava tieto yksityiskohtaisesti, mutta helposti ymmärrettävästi.

Tarjouksen tueksi -paketti

Tarjouksen lähettämisen yhteydessä asiakkaan sähköpostiin lähetettävä viestintäpakettimme räätälöidään juuri sinun yrityksesi, asiakassegmenttisi ja myyjäsi tarpeisiin sopivaksi.

Myyntiviestin sisältö voi olla esimerkiksi
• tuotteen ja palvelun esittely
• myyntivalttien kiteytys, asiakashyötyjen esitys
• tilaus-toimitusprosessin esittely
• oppaat, ohjeet, tuotetiedot, sertifikaatit
• takuu, huolto
• asiakastarinat ja referenssit
• kyselyt
• usein kysytyt kysymykset.

Myyntiviestinnällä annat selkeän kuvan toiminnastanne ja kerrot asiakkaallesi, miksi hänen kannattaisi valita juuri sinun tuotteesi ja mitä hänen tulisi ottaa huomioon vertaillessaan tarjouksia. Asiakkaasi saa tietoa ja vastauksia kysymyksiinsä ja vakuuttuu toiminnastanne ja tuotteestanne. Ostaja pystyy tutustumaan materiaaleihin itselleen parhaiten sopivana ajankohtana, ja säästät myyjien aikaa, kun asiakkaalla on vähemmän kysyttävää tarjouksen sisällöstä ja tuotteesta. Väitämme, että tällä sisällöllä myös myyt enemmän, sillä tarjoukset muuttuvat tilauksiksi entistä paremmilla prosenteilla, kun asiakkaallasi on hyvä kokonaiskuva siitä, mitä hän on ostamassa.

On aika toimia -paketti

Asiakkaallesi lähetetään muistutusviesti, kun tarjouksen voimassaolo on umpeutumassa. Jos asiakasta askarruttaa vielä jokin asia, viestiin voidaan lisätä esimerkiksi
• vastauksia esim. usein kysyttyihin kysymyksiin
• asiakastarinoita
• referenssejä
• lyhyt kysely esimerkiksi asiakkaan ostoprosessin vaiheesta (esimerkiksi: haluatko, että myyjämme ottaa sinuun yhteyttä / kaipaatko vielä lisätietoa / onko tarjous vielä ajankohtainen / päädyitkö toiseen ratkaisuun).

Palvelupaketin tarkoitus on muistuttaa asiakasta siitä, että tarjousaika on päättymässä ja aktivoida asiakas tekemään päätös. Tarjoamalla vastauksia kysymyksiin ja positiivisia asiakaskokemuksia vertaistueksi vakuutetaan asiakas siitä, että hänen kannattaa valita juuri sinun tuotteesi tai palvelusi.

Kiitos tilauksestasi -paketti

Kun asiakas on tehnyt tilauksen, on tärkeä kiittää asiakasta päätöksestä valita juuri sinun yrityksesi tuotteen tai palvelun toimittajaksi. Pieni asia, mutta sillä on suuri vaikutus! Kiitoksen lisäksi asiakkaalle kannattaa kertoa esimerkiksi
• tietoa toimitusajasta
• tärkeät yhteystiedot ja vastuuhenkilöt
• tilaus-toimitusprosessin eteneminen
• lisätilausmahdollisuus (onko tilattuun tuotteeseen olemassa jotain lisälaitteita, -käsittelyjä tai -palveluita, joista asiakas voisi olla kiinnostunut?)
• mitä tulee huomioida ennen toimitusta.

Palvelupaketin tarkoitus on kiittää asiakasta ja kertoa, kuinka toimitusprosessi etenee. Asiakkaalle tulee selkeä kuva siitä, mitä tapahtuu, ja hän vakuuttuu siitä, että tilaus etenee kuten pitääkin. Tämä vahvistaa myös asiakasta siitä, että hän valitsi oikean toimijan. Tässä on myös erinomainen kohta esitellä asiakkaalle tuotteeseen liittyviä lisälaitteita, -käsittelyjä ja palveluja ja tehdä näistä lisätarjous.

Jälkimarkkinointipaketti

Toimituksen jälkeen on tärkeää, että asiakasta ei unohdeta. On varmistettava, että asiakas on tyytyväinen saamaansa tuotteeseen ja palveluun.
Jälkimarkkinointiviestintää voi esimerkiksi olla
•tyytyväisyyskysely 
•huolto-ohjeet
• takuutiedot
• mahdolliset huomautukset ja reklamaatioprosessin toiminta
• lisätilaukset ja -palvelut.

Palvelupaketin tarkoitus on viestiä, että haluamme asiakkaamme olevan tyytyväinen toimintaamme. 
 Asiakas tietää, kuinka toimia, jos hänellä on virheellinen tai viallinen toimitus tai jos hän tarvitsee lisätoimituksen. Huolehtimalla asiakkaan tarpeista loppuun saakka hän on tyytyväisempi ja siten valmis suosittelemaan yritystäsi jatkossa tutuilleen. Jälkimarkkinointi parantaa myös mahdollisuuksia lisämyyntiin.

Asiakastyytyväisyystutkimuksessa saadaan selville tilaus-toimitusprosessin kehityskohdat, joita voidaan jatkossa parantaa. Asiakastyytyväisyystutkimuksen vastauksista voidaan poimia myös kommentteja, joita voidaan myöhemmin käyttää asiakaskokemuksissa. 

Messuviestintäpalvelu

Tyypillinen tarinahan on, että messuilla saadaan vino pino asiakkaiden täyttämiä yhteydenottolomakkeita tai käyntikortteja. Messujen jälkeen mietitään, mitä näille pitäisi tehdä. Usein nämä jäävät kokonaan hyödyntämättä! Messuviestintäpalvelussa suunnittelemme toimenpiteet, joilla messujen yhteystiedot saadaan hyödynnettyä ja aktivoitua.

 

takaisin alkuun